دوشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۰ 10:53

کشتی در سال 89، 392 مدال کسب کرد
برنامه ریزی دقیقی برای تداوم موفقیت ها داریم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در سال 90 برنامه ریزی دقیقی را برای پاسخ به انتظارات به حق مردم و تداوم موفقیت های کشتی بعنوان ورزش اول کشور داریم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد رضا یزدانی خرم، رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی در سال 89 ، 392 مدال را در رقابتهای بین المللی بدست آورد که آخرین موفقیت کسب عنوان نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد روسیه بود که تیم ایران در این رقابتها به برخی کشتی گیران جوان و آینده دار میدان داد.
وی ادامه داد: کسب بیش از یک سوم مدالهای طلای کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو، بدست آوردن دو مدال طلای رقابتهای جهانی در رشته کشتی فرنگی برای نخستین بار و قهرمانی در جام جهانی کشتی فرنگی بخشی از افتخارات کشتی در سال 89 بود.
یزدانی خرم تصریح کرد: برای اینکه فدراسیون بتواند در حد انتظار ظاهر شود برنامه ریزی دقیقی را انجام و در دستور کار خود قرار داده ایم به نحوی که اگر به تقویم فدراسیون دقت کنید کاملاً مشخص است که مسابقات معتبر و متعدد را طراحی کرده و حضور در تمامی آن ها را در برنامه های خود داریم تا از این طریق مدعیان دائم در کوران مسابقات قرار بگیرند و در نهایت همین موضوع باعث می شود که در پیکارهای رسمی بین المللی موفقیت های خوبی را بدست بیاوریم.
وی با بیان اینکه کشتی نیازمند توجه بیشتر مسئولین است، اظهار داشت: کشتی برای موفقیت در رویدادهای مهم آینده به خصوص المپیک لندن نیازمند توجهی بیش از این هاست و البته تاکنون توانسته پاسخ قابل قبولی را به سرمایه گذاری های صورت گرفته بدهد.
یزدانی خرم با اشاره به اینکه کشتی آزاد همواره حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و کشتی فرنگی نیز توانست قابلیت های خود را به رخ جهانیان بکشاند، گفت: در کشتی آزاد همواره در میادین بین المللی حرفهای بسیاری برای گفتن داشته ایم و خوشبختانه در کشتی فرنگی نیز امروز از مدعیان طراز اول  جهان به شمار می رویم و تصاحب دومین عنوان قهرمانی جام جهانی ثابت کرد که در این رشته استعدادیابی و سرمایه گذاری مناسبی صورت گرفته و با این نفرات حتماً این پیروزی ها در سالهای آینده تداوم خواهد داشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کشتی توانست در سال 89 عملکرد قابل قبولی داشته باشد و همین موضوع هم کار ما را برای سال 90 دو چندان می کند و با توجه به رویدادهای مهم پیش رو از جمله رقابتهای جهانی ترکیه که گزینشی المپیک لندن محسوب می شود، کشتی ایران سال سختی را پیش رو دارد.


برچسب ها :