یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ 15:23

رحمت الله غفوریان در سال 1301 در خیابان شهباز تهران بدنیا آمد

رحمت الله کشتی را از باشگاه تهران جوان درسال 1321 آغازکرد  و در سال 1329 در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی کشور در وزن دوم به مقام قهرمانی دست یافت .

 Active Image

غفوریان که به علت شکستن استخوان ترقوه خیلی زود کشتی را کنار گذاشت کار مربیگری را از سال1330 در باشگاه تهران جوان آغاز کرد و سپس در باشگاه تاجیک و اقبال نیز مربیگری کرد.

رحمت الله در رقابتهای جهانی سال 1967 دهلی بعنوان سرمربی هدایت تیم ایران را بر عهده داشت که تیم ایران در این رقابتها صاحب یک مدال طلا توسط عبدالله موحد و یک مدال برنز توسط ابوطالب طالبی شد و در نهایت با 17 امتیاز به مقام سوم رسید . در این دوره از رقابتها پرویز سیروس پور نیز مربی تیم ایران بود ، همچنین غفوریان در رقابتهای جهانی 1975 مینسک شوروی سابق بهمراه پرویز سیروس پور هدایت تیم ملی را بر عهده داشت که تیم ایران با شکست های دور از انتظار تنها موفق به کسب یک مدال نقره توسط منصور برزگر شد و برای اولین بار در مسابقات جهانی تعداد باخت کشتی گیران ایران بیشتر از تعداد برد آنها بود .

 غفوریان بعدها از داوران بین المللی کشتی ایران شد .

استاد مسلم کشتی ایران شاگردانی همچون عبدالله موحد نابغه کشتی ایران ، محمد علی صنعتکاران ، محمد فرهنگدوست ، مرحوم حسین تهامی ، سید جواد رفوگر ، محمد عرب ، محمد بزم آور ، حسین حیدری ، شاکری ، محمدرضا نوایی ، برادران تاجیک وآخوندی را پرورش داده است .

غفوریان درحال حاضر بعلت بیماری آلزایمر در خانه سالمندان ولنجک بسر می برد . آرزوی سلامتی برای استاد مسلم کشتی ایران داریم ./

 


برچسب ها :