اخبار
شماره : 26437
۱۴:۴۵ ۱۳۹۰/۵/۲۸
نخستین نشست ستاد ویژه المپیک/

دکتر عباسی: ورزش کشور با بسیج امکانات خود بصورت ویژه فدراسیونهای درگیر المپیک را حمایت می کند

در نخستین نشست ستاد ویژه مشترک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حمایت و آماده سازی کاروان ایران جهت حضور موفق در المپیک ۲۰۱۲، بر تشکیل کمیته های زیرمجموعه و حمایت همه جانبه از فدراسیون های درگیر این بازیها تاکید شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان،در این نشست دکتر عباسی با اشاره به اینکه انعکاس دستاوردها و موفقیتها در عرصه های بین المللی به ویژه رویدادهای بزرگ ورزشی همچون المپیک، در بالا بردن میزان سلامت روحی و روانی جامعه بسیار موثر بوده و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است گفت: پس از دوران دفاع مقدس که جوانان و سربازان فداکار این سرزمین با ایثار، از خودگذشتگی و شجاعت در راه صیانت و حفاظت از اعتقادات و خاک پاک میهن، موجبات اعتلاء و سربلندی ایران اسلامی را رقم زدند، امروز همانگونه که در فرمایشات رهبری معظم و رییس جمهور خدمتگزار نیز نمود داشته است، ورزشکاران کشور هستند که با حضور در رقابتهای معتبری چون المپیک، طلایه دار فخر و سربلندی ما درعرصه های جهانی خواهند بود. قهرمانانی که با اتکال به خداوند متعال و تاسی به اعتقادات، اخلاقیات ومنشهای خاص پهلوانان ایران عزیز،ضمن درخشش و موفقیت در این رویداد بزرگ، دل میلیونها هموطن را شاد خواهند کرد.


وزیر ورزش و جوانان افزود:از آنجا که عرصه بزرگ المپیک ظرفیت و فرصتی بی نظیر برای بهره برداری بهینه در همه ابعاد به شمار می رود، باید با نگاه ویژه به آن نگریست و تمام امکانات موجود را در راه حضور آبرومند و موفق کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در آن بسیج کرد.


وی با تاکید بر اینکه در وزرات ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ظرفیتی عظیم برای پیشبرد برنامه های اساسی و کلان ورزش وجو دارد،اظهارداشت: دربرهه زمانی کنونی این یک نیاز ضروری است که با تشکیل ستاد ویژه مشترک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، نشستهای تخصصی رابا مسئولین و متولیان رشته های ورزشی المپیکی که یا درگیر رقابتهای انتخابی و کسب سهمیه بوده و یا باقطعی شدن حضورشان در این بازیها، در حال آماده سازی خود جهت حضور موفق و افتخار آمیز در المپیک ۲۰۱۲ هستند، برگزار کرده و با بهره گیری از ظرفیت های ورزش کشور، تا حد ممکن امکانات لازم را برای آنها فراهم سازیم.


دکتر عباسی گفت:اینکه مصمم هستیم با اراده ی جدی درجهت اعتلاء و سربلندی ورزش کشور گام برداریم کاری بسیار ارزشمند است و در این راه باید توجه داشته باشیم که شاید مسایل مالی در اولویت نخست قرار داشته باشد،اما قطعاْ همه دغدغه ها، نیازها و نگرانی ها با پول برطرف نخواهد شد.
در این نشست محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خوشنودی ازتشکیل ستاد ویژه المپیک ۲۰۱۲ توسط وزیر ورزش و جوانان و ایجاد « ید واحد » در جهت کسب موفقیت در بازیهای المپیک گفت: کمیته ملی المپیک آمادگی هرگونه همکاری و تعامل را در راه دستیابی به اهداف و تحقق برنامه های ستاد ویژه المپیک ۲۰۱۲ دارد تا انشاالله شاهد توفیق ورزشکاران کشورمان در این عرصه بزرگ باشیم.


وی همچنین با تاکید بر تلاش بر ایجاد تعادل و توازن بین سطح انتظارات عمومی و میزان توانایی کاروان ورزشی کشورمان گفت: از آنجا که حضور در المپیک بخودی خود یک افتخار بزرگ محسوب می شوداگر بتوانیم تعداد ورزشکاران اعزامی خود را به المپیک ۲۰۱۲در مقایسه با المپیک ۲۰۰۸ افزایش دهیم، به موفقیتی درخور دسته یافته ایم.


در این نشست معاونت امور ورزش وزارت ورزش و جوانان گزارشی از عملکرد فدراسیون های درگیر با المپیک ۲۰۱۲ تا این زمان، برنامه رویدادهای انتخابی و کسب سهمیه پیش رو و همچنین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری در راه حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن ارایه کرد.


در نخستین نشست ستاد ویژه مشترک المپیک ۲۰۱۲ روسای فدراسیونهای حاضر در جلسه برخی مشکلات پیش رو و راه کارهایی را در راه آماده سازی کاروان ورزش ایران برای شرکت و حضور موفق در المپیک ۲۰۱۲ارائه کردند.


دراین نشست مقرر شد علاوه بر ایجاد کمیته های ویژه و تخصصی، کمیته فرهنگی و رسانه ای، کمیته مالی و کمیته عمومی(با حضور نمایندگان سایر دستگاه ها و نهادهای درگیر از جمله وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و...)تشکیل شوند.


در نخستین نشست تاد ویژه المپیک ۲۰۱۲ علاوه بر دکتر عباسی وزیر ورزش وجوانان و محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک، عصمت الله ساکی زاده مدیرکل حوزه وزارتی ورزش وجوانان، حمید سجادی معاون امور ورزش وزارت، علی رغبتی مدیر کل دفتر نظارت و برنامه ریزی وزارت، یزدانی خرم رییس فدراسیون کشتی، محشون رئیس فدراسیون بسکتبال، دنیامالی رییس فدراسیون قایقرانی، داورزنی رییس فدراسیون والیبال، امینی رییس فدراسیون جودو، زنگی آبادی رییس فدراسیون دوچرخه سواری، پولادگر رییس فدراسیون تکواندو، کوزه گری رییس فدراسیون هندبال، آشتیانی رییس فدراسیون دو و میدانی، رضازاده رییس فدراسیون وزنه برداری و صفایی رییس فدراسیون تیرو کمان حضور داشتند.

 

 

©2011 . All Rights Reserved