اخبار منتخب
شماره : 23376
۲۳:۳۴ ۱۳۸۹/۸/۵
کشتی دانشجویان جهان - ایتالیا
آزادکاران به مقام چهارم رسیدند/ ایمان محمدیان طلایی شد

در پایان نهمین دوره رقابتهای کشتی آزاد دانشجویان جهان که روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور کشتی گیرانی از 36 کشور دنیا در شهر تورینو ایتالیا برگزار شد تیم ایران با کسب یک مدال طلا توسط ایمان محمدیان در وزن 74 کیلوگرم و سه مدال برنز توسط فرید دژم خو، سعید امیری و هومن شیدا در اوزان 55، 96 و 120 کیلوگرم با پنج کشتی گیر پس از تیمهای روسیه، اوکراین و مولداوی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در روز دوم این رقابتها  چهارشنبه در وزن 74 کیلوگرم ایمان محمدیان در دور نخست در دو تایم با نتیجه 10 بر صفر حریفی از مولداوی را شکست داد، وی در دور دوم نیز در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر حریف اوکراینی را پشت سر گذاشت. محمدیان در دیدار نیمه نهایی با شکست حریف بلاروس به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار پایانی با شکست ابراهیم یوسوبوف از آذربایجان به مدال طلا دست یافت. نمایندگان اوکراین و بلغارستان در این وزن مشترکا سوم شدند.

 

سعید امیری در وزن 96 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل حریف ایتالیایی با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید، اما در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف اوکراینی شکست خورد و با پیروزی مقابل کشتی گیری از مولداوی صاحب مدال برنز شد. در این وزن صالح ارنیک از ترکیه و والری آندریتسف از اوکراین صاحب مدالهای طلا و نقره شدند و دراگومیر استویچف از بلغارستان صاحب مدال برنز مشترک شد.

 

مهدی قربان نژاد در وزن 60 کیلوگرم نیز ابتدا در دو تایم با نتیجه 6 بر صفر حریف ترکیه ای را شکست داد اما در دور دوم مقابل حریف مولداویایی مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، قربان نژاد در گروه شانس مجدد مقابل حریف آمریکایی شکست خورد و هفتم شد. در این وزن یوتا یوشیمورا از ژاپن و آندری پرپلیتا از مولداوی اول و دوم شدند. ریس هامفری از آمریکا و آرتور احمداف از روسیه نیز صاحب مدال برنز شدند.

 


تیم ایران دیروز سه شنبه در وزنهای 55 و 120 کیلوگرم توسط فرید دژم خو و هومن شیدا صاحب مدال برنز شد. نماینده کشورمان بدلیل مشکل خروجی و عدم صدور روادید مصطفی حسین خانی و میثم مصطفی جوکار نمایندگان اوزان 66 و 84 کیلوگرم را در ترکیب خود نداشت و با پنج کشتی گیر در این رقابتها شرکت کرده بود.

 

در پایان این مسابقات روسیه با 54 امتیاز اول شد و تیمهای اوکراین، مولداوی و ایران به ترتیب با کسب 51، 43 و 38 امتیاز دوم تا چهارم شدند. تیمهای ترکیه و بلغارستان نیز با 35 و 34 امتیاز به مقامهای پنجم و ششم دست یافتند.

 


رقابتهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان روزهای جمعه و شنبه در شهر تورینو ایتالیا برگزار می شود.


 

©2011 . All Rights Reserved