پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ 09:51
کشتی فرنگی کشور نوید روزهای بهتری را می دهد
در اوزان سنگین شانس کسب مدال بالاست
رسول جزینی گفت: کشتی فرنگی کشور شاهد یک پویایی و جنب و جوش مضاعف شده که این موضوع نوید روزهای بهتری را برای آن می دهد.

رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد شرایط اردوهای تیم های ملی کشتی گفت: خوشبختانه شرایط کشتی گیران در تمامی اوزان خوب است و همه ی نفرات ما از این شانس برخوردار هستند که در رقابت های جهانی صاحب مدال شوند و کادر فنی با هدایت محمد بنا تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته حریفان نیز بی کار ننشسته اند و کار سخت است اما سطح کشتی فرنگی ایران در دنیا بالا رفته و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

جزینی در مورد حمایت فدراسیون از تیم های ملی گفت: در چند سال گذشته می خواستند که یکی از خانه های کشتی را از فدراسیون بگیرند اما با مدیریت قوی رئیس فدراسیون، الان شاهد این هستیم که فدراسیون دارای یک کمپ تمرینی بسیار مجهز شده و قطعا این امکانات و آرامش ایجاد شده در نتایج کشتی گیران تأثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: کاری که انجام شد جای تقدیر دارد چراکه این کمپ سالیان سال می تواند در خدمت کشتی ایران باشد و به محل بسیار مجهزی برای آماده سازی تیم های ملی تبدیل شده است.

مربی سنگین وزن های تیم ملی کشتی در مورد شرایط کشتی گیران این اوزان گفت: البته من بعنوان مربی هرکاری که از دستم برآید برای تیم و کشتی گیران اوزان دیگر انجام داده و کمک می کنم اما در سنگین وزن شانس کسب مدال بالاست. در مورد وضعیت علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم، باید بگویم که خوشبختانه وی در اردوهای قبلی نیز حضور داشته و از آمادگی خوبی برخوردار است و با حضور امیر قاسمی منجزی و امین میرزازاده در این وزن سطح کار بسیار بالا رفته و انتظار می رود که در این وزن در رقابت های جهانی صاحب مدال شویم.

وی افزود: محمدهادی ساروی نیز عملکرد خوبی در المپیک داشت اما می توانست که مدال خوشرنگ تری بگیرد، شرایط وی نیز خوب است و امیدوارم که در رقابت های جهانی صاحب یک مدال خوشرنگ در وزن 97 کیلوگرم شود.

جزینی در مورد سطح کشتی فرنگی در ایران گفت: همانطور که می بینید علاقه مندی به رشته فرنگی در بین جوانان بسیار زیاد شده و شاید یکی از دلایل آن کسب نتایج مثبت کشتی گیران در سال های گذشته باشد. در حال حاضر شاهد این هستیم که جوانان بسیار خوبی در کشتی فرنگی رشد کرده اند و تیم بزرگسالان نیز در اکثر اوزان پوست اندازی کرده و ما کشتی گیران جوانی را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: کشتی فرنگی کشور نوید روزهای بهتری را می دهد و سطح آن بالا رفته به طوری که اگر ما نفرات دوم و سوم هر وزن را نیز به مسابقات اعزام کنیم نتیجه خواهند گرفت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد پیش بینی اش از المپیک 2024 پاریس خاطرنشان کرد: از الان هیچ کس برای این مسابقات انتخاب شده نیست همانطور که هیچ کس پس از المپیک 2016 نمی دانست که چه کشتی گیرانی راهی المپیک توکیو خواهند شد. اما آن چیزی که می

توانم بگویم این است که هم اکنون تیم جوانی را در اختیار داریم و جوانان جویای نامی نیز به نفرات مدعی اضافه خواهند شد و اگر بتوانیم در هر وزن چند مدعی داشته باشیم و از الان حمایت های لازم از ما بعمل آید و بتوانیم نفرات خود را در تورنمنت های مختلف محک بزنیم، قطعا نتایج در المپیک پاریس درخشان خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: تا چند روز دیگر راهی رقابت های جهانی در کشور نروژ خواهیم شد و امیدوارم که با دعای خیر مردم دست پر از این مسابقات باز گردیم.




برچسب ها :