رئیس انستیتو بین المللی کشتی:

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ 09:46
کلاس استاژ و کنترل مربیان کردستان با کیفیت خوبی برگزار شد
مربیان کشتی کشور خود را از نظر فنی و جسمانی آماده کنند
کامبیز مرادی گفت: کلاس استاژ و کنترل ویژه مربیان کشتی آزاد و فرنگی استان کردستان به مدت 3 روز و با کیفیت خوبی برگزار شد.

کامبیز مرادی رئیس انستیتو بین المللی کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: برای اولین بار بنده به همراه مدرسین انستیتو بین المللی کشتی در استان ها حضور می یابیم و پس از برگزاری 3 دوره ی آموزشی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان، کلاس چهارم در استان کردستان برگزار شد.

رئیس انستیتو بین المللی کشتی تصریح کرد: قصدمان از برگزاری این کلاس ها شناسایی مربیان فعال و غیرفعال و همچنین بدست آوردن شناخت کاملی از سطح فنی و آمادگی جسمانی مربیان در سراسر کشور است.

مرادی تصریح کرد: چهارمین کلاس مربیگری انستیتو بین المللی کشتی در سال 99 طی روزهای 13 تا 15 اسفند ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با میزبانی هیأت کشتی استان کردستان در شهر سنندج برگزار شد و محسن کاوه، بهروز یاری، نادر رحمتی بعوان مدرسین کشتی آزاد و ناصر نوربخش و جمشید خیرآبادی بعنوان مدرسین کشتی فرنگی نسبت به آموزش و کنترل مربیان کردستانی اقدام کردند.

وی ادامه داد: همچنین دروس تئوری این کلاس شامل اصول مربیگری، اخلاق ورزشی و طراحی تمرین توسط اینجانب برای نفرات شرکت کننده تدریس شد.
مرادی تصریح کرد: در پایان دوره استاژ آزمون های عملی و تئوری بصورت همزمان گرفته شد اما فارغ از بحث قبولی و رد شدن این نفرات بنا بر سیاست های فدراسیون و انستیتو بین المللی کشتی نفرات حاضر در این کلاس ملزم شدند تا شش ماه در اختیار مربیان امین و دارای مقبولیت استان کردستان دوره ی کارآموزی را بگذرانند و پس از شش ماه آزمون عملی و تئوری از آن ها گرفته خواهد شد و برای کسانی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند، کارت مربیگری جدید صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در  کلاس کنترل مربیان حدود 51 نفر از مربیان استان کردستان که در بولتن مربیان بودند غیرفعال شدند و حدود 44 نفر که به هر نحوی در دوره های قبل از بولتن خارج شده بودند به جمع مربیان اضافه شدند.

رئیس انستیتو کشتی افزود: به 20 نفر از مربیان نیز فرصت شش ماهه داده شد تا به جهت کاهش وزن، تیپ بدنی، شرایط آمادگی جسمانی و اجرای فن و اصول اساسی مربیگری خود را بروزرسانی کنند و هرکس که موفق به انجام این کار نشد نامش از لست مربیان انستیتو بین المللی کشتی خارج خواهد شد.

مرادی با قدردانی ویژه از جمشید خیرآبادی رئیس هیأت کشتی استان کردستان اظهار داشت: در روز جمعه حدود 40 کشتی گیر در کشتی آزاد و فرنگی نونهالان در سالن حضور یافتند و ناصر نوربخش و محسن کاوه مدرسان کشتی فرنگی و آزاد نسبت به آموزش آن ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از ظهر روز جمعه نیز حدود 20 نفر از کشتی گیران نخبه ی نوجوان و جوان از شهرستان های استان کردستان زیر نظر مدرسین انستیتو به رفع اشکال و مرور فن پرداختند.

رئیس انستیتو بین المللی کشتی تصریح کرد: در این دوره بنا به روال دوره های گذشته آقای رحیم پور داور بین المللی استان، قوانین داوری را برای کسانی که در کلاس استاژ و کنترل شرکت کرده بودند، تشریح کرد.

مرادی گفت: از همین جا هشدار جدی به تمام مربیان استان ها که از نظر فنی، اطلاع از اصول مربیگری و قوانین مربوطه و تیپ بدنی و شرایط آمادگی جسمانی در شرایط خوبی نیستند می دهم که  بدون هیچ اغماضی از بولتن مربیان فدراسیون کشتی خارج خواهند شد، پس از فرصتی که دارند استفاده کند و خود را به شرایط ایده آل برسانند.

وی ادامه داد: در مورد غیر فعال کردن مربیان، فارغ از هر پست و مقام و هر شرایطی که وجود دارد هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد.


برچسب ها :