رئیس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی هیأت کشتی استان زنجان حضور یافت

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ 15:21
دیدار با امام جمعه زنجان و حضور در انجمن خیریه مهرانه
خاتمی: تفکر عملی و حمایت مالی نیاز پیشرفت در کشتی است
دبیر: کشتی ورزش مقدسی بوده و قدمت چندهزار ساله دارد
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه سفر دو روزه خود به استان زنجان، صبح امروز (پنج شنبه) در مرکز خیرینه مهرانه و مجمع عمومی هیأت کشتی استان حضور یافت و با حجت الاسلام والمسلمین خاتمی امام جمعه زنجان نیز دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رئیس فدراسیون کشتی در دیدار با مسئولین انجمن مهرانه گفت: این انجمن خیریه که در حمایت از بیماران سرطانی فعال است را با افتخار به مردم ایران معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر کمکی که برای معرفی انجمن مهرانه از دست فدراسیون کشتی بربیاید انجام می‌دهد و در این راستا از تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برای معرفی انجمن مهرانه زنجان استفاده می‌کنیم.

دبیر اظهار داشت: مجموعه مهرانه و نیت قلبی متولیان آن شرایطی ایجاد کرده که مردم خیر با عشق و علاقه به این مجموعه کمک می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه در مجمع عمومی هیأت کشتی استان زنجان حضور یافت و گفت: کشتی، ورزشی مقدس بوده و از قدمت چند هزار ساله برخوردار است که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: به عنوان خادم کشتی، عقیده دارم این رشته ورزشی ایران باید به لحاظ کیفیت و کمیت ارتقا یابد و با پرورش قهرمانان ارزنده و صاحب نام در سطح آسیا و جهان، عنوان داری کرد. 

دبیر به ظرفیت ها و توانمندی های کشتی زنجان اشاره کرد و گفت: به کشتی زنجان باور دارم و قهرمان زیادی ازجمله محمدنادری، میثم نصیری، اکبر نصیری را تربیت و تحویل جامعه ورزش داده است که با حضور در میادین جهانی برای کشور فخرآفرینی کرده اند.

وی با تاکید براینکه فدراسیون در حد وسع و توان خود از کشتی زنجان حمایت کرده و می کند، تصریح کرد: ذهنیتم به کشتی زنجان بسیار مثبت است و این استان از کشتی گیران، مربیان و داوران اخلاقمدار و بی حاشیه برخوردار است که این زمینه را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر فراهم تر می کند.

علیرضا دبیر پس از حضور در مجمع عمومی هیأت کشتی استان به دیدار حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه زنجان رفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حمایت مالی از ورزش قهرمانی به‌ویژه کشتی، تمام بستر برای پیشرفت نبوده و در کنار آن، تفکر عملی نیز برای پیاده‌سازی برنامه‌ها لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی اظهار داشت: پیدا کردن دلایل عقب‌رفت و کاهش تعداد کشتی‌گیران، اقدام خوب و در واقع قدم اول است.
امام جمعه زنجان گفت: تقویت و پیشرفت ورزشکاران باید از مدارس آغاز شود.

وی افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی، باید در حوزه تفکرات عملی از ظرفیت‌های سمن‌ها، تشکل‌ها، گروه‌ها و پیشکسوتان نیز استفاده شود تا زمینه روانی لازم برای پیشرفت این رشته ورزشی فراهم شود چرا که کشتی، میراث ملی است.

رئیس فدراسیون کشتی در این دیدار گفت: زنجان، یکی از استان‌های مستعد و باظرفیت در رشته کشتی است که در صورت حمایت مالی و فنی به پیشرفت بسیار مطلوبی طی سال‌های آینده می‌تواند برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشتی کشور به لحاظ کیفیت و کمیت با کاهش مواجه شده است. در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ که جمعیت کشور ۶۰ میلیون نفر بود، یک میلیون کشتی‌گیر حرفه‌ای داشتیم اما امروز این میزان به ۴۵ هزار نفر کاهش یافته است.

دبیر افزود: این در حالی است که کشتی، ورزش اول کشور است و باید بیش از این‌ها پیشرفت داشته باشد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مساعدت ستاد کرونا گفت: علی‌رغم تعطیلی باشگاه‌های ورزشی مسابقات لیگ و انتخابی کشتی بدون حضور تماشاگران بود اما به صورت زنده از تلویزیون پخش شد.

دبیر با بیان اینکه دور برگشت مسابقات لیگ برتر نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: علی‌رغم تعطیلی باشگاه‌های ورزشی تا حد توان اجازه ندادیم کشتی بخوابد اما این تعطیلی‌ها وضعیت ۳ الی ۴ سال آینده کشتی را با نگرانی مواجه کرده است.


گالری تصاویر

برچسب ها :