رئیس فدراسیون کشتی با استاندار مازندران دیدار کرد

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ 09:19
بررسی مشکلات و چالش های کشتی
رئیس فدراسیون کشتی در پنجمین بازدید استانی خود، صبح امروز در استان مازندران حضور یافت و با حسین زادگان استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در دیدار علیرضا دبیر با احمد حسین زادگان که عسکری محمدیان دارنده مدال های نقره کشتی آزاد جهان و المپیک و رئیس هیأت کشتی استان مازندران حضور داشت در مورد مشکلات و چالش های پیش روی کشتی استان بحث و تبادل نظر شد.
وی با اشاره به اینکه "با وضعیت فعلی کشتی، این رشته ورزشی 10 سال بیشتر دوام نخواهد داشت" گفت: شاهد رکود در ورزش اول کشور هستیم.

دبیر افزود: با سفر به تک‌تک استان‌ها برای خروج از رکود این ورزش تلاش می‌کنیم و انتظار داریم که دست‌اندرکاران استان‌ها در حوزه‌های مختلف به ورزش اول کشور توجه کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد رکود این ورزش نباشیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه "بسیاری از ورزش‌ها تحت تأثیر فوتبال قرار گرفته اما در برخی کشورها این احساس خطر صورت گرفت و اجازه ندادند فوتبال به ورزش‌های دیگر آسیب بزند" تصریح کرد: با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه منعقد کردیم که مسابقات را مشترک برگزار کنیم؛ این امر در استعدادیابی هم تأثیر بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه "مازندران ظرفیت برگزاری لیگ کشتی استانی و شهرستانی را در ورزش کشتی دارد" افزود: برگزاری این نوع مسابقات محلی ضمن اینکه از رکود این ورزش جلوگیری می‌کند، سبب ظهور استعداد‌های جدید نیز خواهد شد.
احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه "بیشتر ورزش‌ها در استعدادیابی از سنتی به آکادمی سوق پیدا کرده است" گفت: شاهد تغییرات گسترده در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش هستیم و فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های استانی باید خود را در توسعه ورزش بروزرسانی کنند.

وی با بیان اینکه "مسئولان ورزشی در برنامه‌ریزی ورزشی برای آقایان و بانوان برنامه داشته باشند" افزود: نگاه همگانی در رشته‌های مختلف ضروری است تا از رکود ورزش در جامعه جلوگیری شود‌.

استاندار مازندران تصریح کرد: نقاط کم‌برخوردار استان در رشته ورزشی کشتی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ البته ساکنان این مناطق علاقه خوبی به ورزش‌های سنتی نظیر کشتی دارند.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون