دیروز و در شهر مشهد مقدس (همراه با گزارش تصویری)

پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ 14:34
از سردیس حاج محمد خادم رونمایی شد
سردیس پهلوان حاج محمد خادم طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری و ورزشی، ورزشکاران و هنرمندان دیروز (چهارشنبه) در شهر مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، به همت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سردیس پهلوان محمد خادم در مقابل کتابخانه امام رضا (ع) در بلوار امام رضا (ع) رونمایی شد. در این مراسم امیر رضا خادم فرزند حاج محمد خادم و جمعی از مسئولین شهری حضور داشتند.

 معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم رونمایی از سردیس پهلوان محمد خادم در مشهدگفت: این سردیس برای پاسداشت مفاخر و ارزش‌های ملی و ایجاد هویت شهری در میدانی به نام همین پهلوان نصب شده است.

 صدرا یوسفی افزود: منش پهلوانی و جوانمردی باید در جامعه حفظ و ترویج داده شود که نصب سردیس پهلوانان و قهرمانان در شهر با این هدف دنبال می‌شود.
 
چهارم شهریور ماه سال ۹۸ در هفتادمین نشست علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، طرح دو فوریتی به منظور تغییر نام یکی از میادین شهر از سوی یکی از اعضای شورای شهر ارائه شد و بر اساس این طرح میدان انتهای بولوار امام رضا (ع) در مشهد به نام محمد خادم نامگذاری شد.
 
محمد خادم اَزغَدی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۱۴ در مشهد، کشتی‌گیر آزادکار و مربی کشتی سابق ایرانی است.

امیررضا  و رسول خادم دو پسر او، از قهرمانان جهان و المپیک و اسطوره‌های کشتی ایران و جهان هستند.

 وی نشان نقره قهرمانی جهان در سال۱۹۶۲ در تولیدوی آمریکا را کسب کرده و سابقه مربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد ایران را نیز دارد.


گالری تصاویر

برچسب ها :