مراسم بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ 12:51
طالقانی: شهید هادی به دنبال برد و باخت نبود
صالحی امیری: کشتی چون نگین درخشان در ورزش ایران می درخشد
خواهر شهید هادی: ابراهیم بدون وضو وارد سالن کشتی نمی شد

مراسم بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی صبح امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از قهرمانان، پیشکسوتان و مسئولان در محل مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این مراسم با حضور خواهر گرانقدر شهید والامقام پهلوان ابراهیم هادی، دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و حاج محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی و عضو هیأت رئیسه فدراسیون مراسم رونمایی از تابلوی شهید ابراهیم هادی و همچنین بازگشایی مجدد خانه کشتی انجام شد.
در ادامه محمدرضا طالقانی در سخنانی با اشاره به خصایص و ویژگی های شهید ابراهیم هادی در زمان کشتی گرفتنش گفت: شهید هادی جوانمردانه کشتی می گرفت و دنبال برد و باخت نبود.
وی ادامه داد: کتاب شهید ابراهیم هادی را همه باید تهیه و مطالعه کنند تا با خصوصیات این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شوند.
طالقانی تصریح کرد: چندین سال قبل کشتی امکانات زیادی نداشت و در جای محقری تمرین می کرد، اما اولین دغدغه من تهیه یک خانه کشتی مناسب برای قهرمانان و ملی پوشان بود و این امر محقق شد.
وی با اشاره به عکس هایی از قهرمانان کشتی که در محوطه سالن نصب شده بود اظهار داشت: زحمات زیادی کشیده شده است تا به امید خدا تا چند ماه دیگر در المپیک افتخارآفرین باشیم.
دکتر صالحی امیری نیز گفت: کشتی چون نگین درخشان در ورزش ایران زمین می درخشد و اگر ما امروز در جهان احساس غرور می کنیم ریشه آن را باید در کشتی دنبال کنیم.
وی ادامه داد: تلاش بسیار خوبی در بازسازی خانه کشتی شده است اما ما به این ساختمان و یا تجهیزات آن افتخار نمی کنیم، انسان های بزرگی از قهرمانان ما در این فضا بوده اند و در آن روح پهلوانی دمیده اند و از این منظر این مکان مقدس است.  
رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر این موضوع که در این مکان مقدس باید با وضو وارد شوید تصریح کرد: از امروز که این سالن به نام شهید ابراهیم هادی نامیده شده است، همه باید حرمت آن را بعنوان یک مکان مقدس حفظ کنند و هیچ کس حق ندارد در این سالن مجادله ای کند. نامگذاری کار ساده ای است اما دنبال کردن مرام شهید کار سختی است و همه باید از امروز در کلام، قضاوت، رفتار و عمل خود تجدید نظر کنیم که مبادا هر حرکتی و هر کلامی باعث آزردگی روح شهید شود. از امروز این مکان علاوه بر اهمیتی که بعنوان خانه کشتی دارد و باعث افتخار است، اهمیت بالاتری دارد که روح پهلوانی و قهرمانی کشتی در آن دمیده شده است.
خواهر گرانقدر شهید هادی نیز در این مراسم گفت: موقعی که پا در این سالن گذاشتم یاد پهلوانی های شهید هادی افتادم و احساس کردم که خود آقا ابراهیم در کشتی دارند کمک می دهند، مانند همان موقعی که 5 روز در کانال کمیل به همرزمان خود که بدون آب و غذا مانده بودند یاری می رساند. شهید هادی وقتی وارد تشک می شد همیشه با وضو بود و حتما با حریف خود دست می داد و مرام پهلوانی و جوانمردی داشت.

در پایان این مراسم نیز از دست اندرکاران بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی تقدیر بعمل آمد.


برچسب ها :