در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در قزاقستان

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ 10:07
محمد بنا: از فردا باید کارمان را شروع کنیم
بعضی از کشتی گیران ما کار بزرگی را انجام دادند
کسب 3 سهمیه المپیک بسیار مهم بود
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از حضور این تیم در رقابت های جهانی قزاقستان گفت: کسب 3 سهمیه المپیک در این مسابقات برای ما بسیار مهم بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد بنا در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های جهانی قزاقستان گفت: نسبت به تیم جوانی که داشتیم هم می توانم بگویم راضی هستم و هم می توانم بگویم راضی نیستم. در بعضی از اوزان خصوصا در روز اول کشتی گیرانمان خواسته هایی را که ما داشتیم برآورده نکردند. اما در مجموع سه سهمیه ای که گرفتیم بسیار مهم بود چراکه تیم روسیه نیز که قهرمان این مسابقات شد 3 سهمیه بدست آورد.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که در مسابقات بعدی سهمیه های باقی مانده را بگیریم اما در مجموع دوست داشتم که با برد امیر قاسمی منجزی بعد از سال ها تیم ما به روی سکو برود و سوم بشود که نشد.
بنا در مورد برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: ما تازه اول شروع دوباره کاریم و با قدرت با این نفرات جوان کارمان را ادامه می دهیم. به امید خدا در فرصتی که تا المپیک داریم می توانیم بهتر و بهتر شویم.
وی در مورد عملکرد کشتی گیران در مسابقات جهانی قزاقستان اظهار داشت: تیم جوان آوردن ریسک دارد، 9 وزن ما برای اولین بار شرکت کرده بودند و 8 کشتی گیر نیز برای اولین راهی رقابت های جهانی بزرگسالان شده بودند. محمدعلی گرایی قبلا در جهانی حضور داشته بود، اما امسال برای اولین بار در وزن 77 کیلوگرم به میدان رفت و اینکه توانست با آن همه نفرات بزرگ در این وزن مدال برنز بگیرد، خیلی کار بزرگی است. کاری که علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم کرد واقعا عالی و فراتر از انتظار همه بود و هیچکس فکر نمی کرد که نجاتی برنز دنیا را بگیرد. سعید عبدولی هم باید مدال طلا را می گرفت. در کنار این ها محمدهادی ساروی و رامین طاهری در اوزان 87 و 97 کیلوگرم را هم نباید فراموش کرد چراکه خیلی تلاش کردند و خیلی خوب بودند.
بنا افزود: اما در روز اول از پویا ناصر پور و امین کاویانی نژاد خیلی بیشتر توقع داشتیم ولی فضای سنگینی بود، شاید اگر آن ها روز سوم کشتی می گرفتند و باتجربه هایی مانند سعید عبدولی در روز اول به میدان می رفتند، اوضاع فرق می کرد.
دارنده مدال نقره جهان در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می کنم تا نزدیکی سکو هم رفتیم و تیم ما چهارم شد و سه مدال برنز هم گرفتیم. من آینده روشنی را برای این تیم و سایر جوانانی که در کشتی فرنگی در ایران هستند می بینم. ما باید از فردا کار را شروع کنیم و مسابقات مختلفی را از جمله جام جهانی، قهرمانی آسیا و در نهایت گزینشی المپیک در فروردین و اردیبهشت سال آینده در پیش داریم. ما در رقابت های گزینشی المپیک در آسیا در اوزان 87 و 97 کیلوگرم شانس بالایی داریم، اما در وزن 67 کیلوگرم کارمان سخت است ولی سعی می کنیم با یک انتخاب درست آن سهمیه را هم بگیریم تا با سهمیه کامل در المپیک 2020 توکیو شرکت کنیم.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی
قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب؛
در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آسیا؛
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 5)
رقابت های قاره ای گزینشی المپیک 2024 پاریس – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا - (گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 4)
پیام تبریک دکتر قالیباف در پی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا
پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در رقابت های کشتی فرنگی آسیا
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی قرقیزستان