خادم: حدود سه هزار نفر در رقابت های عمومی شرکت می کنند

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ 09:15
اهدای جایزه نقدی 200 میلیون تومانی برای ایجاد انگیزه در کشتی گیران است
برگزاری این مسابقات می تواند محبوبیت کشتی را نشان دهد
نفرات شاخص و مستعد به کارگاه های فنی تیم های ملی دعوت می شوند
سالن شهدای هفتم تیر طی پنج هفته پذیرای علاقمندان به کشتی است
رئیس فدارسیون کشتی گفت گفت: پیش بینی می شود حدود سه هزار کشتی گیر از سراسر کشور در رقابت های عمومی کشتی شرکت کنند.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در زمینه برگزاری رقابت های عمومی با شیوه جدید در گفت و گو با روابط عمومی فدارسیون کشتی، اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم این رقابت ها مانند پنج سال گذشته به صورت آزاد برگزار شود تا تمامی استعدادها و نفراتی که خود را مدعی اوزان مختلف می دانند از سراسر کشور در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: البته برای شناسایی و جذب بهتر استعدادها و نفرات نخبه تنها کشتی گیران 18 تا 25 سال می توانند در این مسابقات حضور یابند.

خادم با اشاره به جوایز نقدی در نظر گرفته شده برای این رقابت ها اظهار داشت: برای اینکه علاقمندان بیشتری در مسابقات شرکت کنند و از سوی دیگر به کشتی گیران انگیزه بیشتری داده شود، مجموعا 200 میلیون تومان جایزه نقدی برای این مسابقات در نظر گرفته شده است که به نفرات اول تا سوم هر وزن به ترتیب 5، 3 و 2 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: این مسابقات بین روزهای 10 مرداد تا 23 شهریورماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود که بصورت هفتگی  مسابقات یک وزن کشتی آزاد و یک وزن کشتی فرنگی به صورت مجزا و طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی انجام می شود.

خادم با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی چند هدف را از برگزاری این مسابقات با این شیوه دنبال می کند، تأکید کرد: برگزاری رقابت های عمومی به شیوه وزن به وزن طی چند هفته می تواند نمونه ای از محبوبیت ورزش کشتی را در سطح کشور و حتی دنیا نشان دهد و نمایانگر تلاش های اتحادیه جهانی کشتی برای توسعه این ورزش در سراسر دنیا باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا از اتحادیه جهانی کشتی خواسته ایم تا نماینده خود را برای نظارت بر این رقابت ها به تهران اعزام کند.
خادم خاطرنشان کرد: شناسایی کشتی گیران مستعد از سراسر کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است که نفرات شاخص به کارگاه های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی دعوت می شوند تا بصورت مستقیم با مربیان تیم ملی کار کنند. هم چنین در نهایت نفرات  برتر و بعضا منتخب این مسابقات می توانند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت کنند.

خادم با اشاره به اینکه سالن شهدای هفتم تیر تهران بهترین محل برای میزبانی این مسابقات است افزود: قطعا حضور پرشور مردم در طی روزهای آخر هفته بین 10 مرداد تا 23 شهریورماه در پنج هفته می تواند خاطرات ماندگار مسابقات مداوم و هفتگی در  این سالن در سال های دور را بار دیگر زنده کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات با وسعت و گستردگی بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار می شود تصریح کرد: حضور کشتی گیران از استان های سراسر در این رقابت ها آزاد است و نفرات متقاضی تنها با معرفی نامه هیأت های کشتی می توانند در این مسابقات بدون محدودیت شرکت کنند.

خادم در پایان خاظرنشان کرد: امیدوارم با پیگیری صورت گرفته برای پخش تلویزیونی و آنلاین این رقابت ها، شاهد نمایش بزرگ دیگری از ورزش ملی کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران باشیم.

برنامه و شرایط حضور در این مسابقات در لینک زیر قابل مشاهده است:


برچسب ها :