حمید بنی تمیم:

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ 08:52
مسابقات ماهشهر یکی از برترین رقابت های جام تختی در طول برگزاری آن بود
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در ماهشهر، از برترین رقابت های این جام، در سی و هشت سال برگزاری آن بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم با بیان این مطلب افزود: علی رغم تمامی  تبلیغات منفی سیاسی در دنیا علیه ایران، و فضای  نامناسب امنیتی که در منطقه خاورمیانه برای حضور کشورهای خارجی وجود دارد، خوشبختانه کشتی ایران با تلاش چند ساله و شبانه روزی خود  توانسته است، جایگاه معتبری به لحاظ مدیریتی و در برگزاری مسابقات بین المللی در کشتی جهان پیدا کند. قرار گرفتن کشتی فرنگی جام تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی،  بعنوان یکی از مسابقات معتبر و برتر دنیا،  و توجه کشورها به این جایگاه که با حضور آنها در تمامی مسابقات بین المللی کشتی در ایران از جمله جام تختی در کشتی فرنگی مشاهده می شود، بیان کننده این اعتبار و جایگاه است. وی ادامه داد: این جایگاه با سختی و دشواری بدست آمده است و حاصل برنامه ریزی صحیح، کار مناسب و شبانه روزی، و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است که  تیم دیپلماسی کشتی ایران به همراه ستاداجرایی برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی در این چند ساله  انجام داده است.
بنی تمیم تصریح کرد: خوشبختانه سی و هشتمین دوره جام تختی با حضور 127 کشتی گیر از جمله 97 فرنگی کار خارجی از ده کشور از جمله ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان و بلغارستان و در مجموع با حضور حدود سی کشتی گیر مدال دار المپیک، جهانی و قاره ای، یکی از برترین های رقابت های جام تختی در رشته کشتی فرنگی از نظر سطح کمی و کیفی در سی و هشتمین دوره رقابت ها بود و سطح بالای این تورنمنت در دنیا نشان از جایگاه برتر و معتبر کشتی ایران دارد.
وی با قدردانی از تمامی مسولان سیاسی و ورزشی استان خوزستان و بندر ماهشهر در میزبانی شایسته این رقابت ها خاطر نشان کرد: قطعا حضور پرشور تماشاگران در سالن مسابقات یکی از نکات برجسته سی و هشتمین دوره جام تختی بود که کشتی از داشتن چنین سرمایه های ارزشمندی به خود می بالد.
بنی تمیم در پایان گفت: فرصت مناسب برای ارزیابی از  فرنگی کاران کشورمان با توجه به سطح بالای رقابت ها، برگزار شدن مسابقات با قوانین جدید داوری برای اولین بار و حضور نداشتن چند کشتی گیر ما و جایگزینی جوانان در این اوزان، از نکات نسبتا مناسب این دوره از جام تختی بود. این جام یک تورنمنت بسیار خوب برای ارزیابی و آماده سازی کشتی گیران ایرانی برای قهرمانی آسیا، جام جهانی، بازی های آسیایی و جهانی مجارستان  به حساب می آمد.

مسعود عسکری

برچسب ها :