تمجید یک سایت روس از پدیده کشتی آزاد ایران

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ 09:41
مجتبی گلیج یکی از کشف های رقابت های زیر 23 جهان بود
یکی از سایت های معتبر کشتی روسیه از مجتبی گلیج بعنوان پدیده رقابت های زیر 23 سال جهان نام برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، یک سایت معتبر کشتی روسیه در گزارشی از مجتبی گلیج دارنده مدال طلای وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد زیر 23 سال جهان، بعنوان یکی از کشف های این مسابقات نام برده است.

در این سایت با اشاره به اینکه گلیج از شیوه ی جدید کشتی گیران ایرانی در مبارزات استفاده کرده است و این شیوه همان شیوه ای است که حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم استفاده می کند، از عملکرد وی در این رقابت ها تمجید کرده است.

کارشناس کشتی این سایت قدرت و استقامت، فشار مداوم برای دستیابی به امتیاز و مدیریت آن را رمز پیروزی این شیوه کشتی دانسته و این روش را برای کشتی گیرانی که به اجرای فنون مختلف کمتر می پردازند، بسیار موثر خواند.

همچنین نحوه امتیاز گیری گلیج در مسابقات جهانی که با 4 پیروزی با امتیاز فنی همراه بود را یکی دیگر از موفقیت های وی بوده است و گلیج در کل مبارزات خود 51 پوئن کسب کرده و 8 پوئن از دست داده است.

این سایت همچنین به شکست 10 بر 3 و با ضربه فنی رسول ماگمدوف روس مقابل گلیج اشاره کرده است.

همچنین این سایت در پایان عنوان کرده است مجتبی گلیج می تواند بعنوان نفر اول وزن 97 کیلوگرم کشتی ایران خود را مطرح کند و در این راه مسابقات جام باشگاه های جهان که روزهای 16 و 17 آذرماه با حضور تیم های مطرح جهان از آمریکا و روسیه و حضور حریفان قدرتمندی همچون کایل اسنایدر و ولادیسلاو بایتسایف، محک خوبی برای مشخص شدن عیار این کشتی گیر ایرانی است.


برچسب ها :