رضا لایق: چند داور خارجی در رقابت های انتخابی قضاوت می کنند

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ 12:55
به دنبال تعامل میان داوران برجسته ایرانی و خارجی هستیم
دبیر فدراسیون کشتی گفت: قضاوت مسابقات انتخابی تیم های ملی با حضور مشترک داوران مطرح داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت.

رضا لایق با بیان این مطلب افزود: در جلسه کمیته داوران مقرر شد با توجه به لزوم استفاده از فرصت‌های موجود جهت توسعه  تعاملات داوران ایرانی با داوران مطرح کشتی در دنیا،  از تعداد محدودی از داوران شاخص و واجد شرایط خارجی، برای قضاوت در کنار داوران برجسته بین المللی کشور،  در مسابقات  انتخابی تیم های ملی بزرگسالان دعوت شود.

وی ادامه داد: قصد داریم در فضایی خارج از مسابقات رسمی و بین المللی،  از داوران مذکور، که جزء نفرات شاخص داوری امروز دنیا هستند، دعوت نماییم، تا در مهم ترین مسابقات ملی ورزش کشور، مهمان جامعه داوران کشتی ایران باشند.

بدیهی است که فدراسیون ایران امکان اعزام تعداد محدودی داور به مسابقات بین المللی را دارد و ایجاد تعامل با داوران مطرح دنیا در مسابقات  خارج از کشور، برای داوران ایرانی،  محدود است. اما با حضور جمعی از این داوران در ایران، می‌توان امکان تعاملات دوستانه و جدی تری را میان داوران برجسته ایران و این داوران مطرح در دنیا ایجاد کرد. انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور، بهترین فرصت برای ایجاد این تعامل صمیمی و فنی مشترک،  در خانه جامعه داوری کشتی کشور محسوب می شود.

لایق در پایان گفت: داوران ایرانی جز بهترین های داوری در دنیا هستند و نیازی به حمایت فنی در قضاوت مسابقات داخلی- ملی ندارند،  و دعوت از داوران خارجی تنها برای بهره مندی از تعاملات بین المللی در بحث مهم داوری در دنیا است.


برچسب ها :