اخبار
شماره : 41016
۱۴:۵ ۱۳۹۴/۱/۲۷
رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان/

چهار نوجوان فرنگی کار ایران، در فینال

چهار نماینده کشورمان به دیدار فینال رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جام فدراسیون آذربایجان راه یافتند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان از صبح امروز (پنج شنبه) با برگزاری رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان در شهر باکو آغاز شد.


در این رقابت ها که 128 کشتی گیر از شش کشور آذربایجان، ایران، روسیه، اسلواکی، گرجستان و قزاقستان حضور دارند چهار نماینده کشورمان فینالیست شدند، پنج نماینده به دیدار رده بندی راه یافتند و یک کشتی گیر از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن 54 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم به ترتیب 8 بر 2 و 8 بر 7 از سد جعفراف از آذربایجان و ابولادزه از گرجستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.


در وزن 58 کیلوگرم رضا کبیری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 حسن اف از آذربایجان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز با نتیجه 4 بر 2 از سد دیگر کشتی گیر آذربایجانی گذشت تا راهی دیدار نهایی شود.


در وزن 85 کیلوگرم سعید یوسفی که در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم حریف آذربایجانی را سه بر صفر شکست داد و با شکست 6 بر 2 اسادزه کشتی گیر گرجستانی در مرحله نیمه نهایی راهی رقابت فینال شد.


در وزن 100 کیلوگرم نیز امین میرزاده در دور اول کانیف آذربایجانی را با ضربه فنی مغلوب کرد وی در دور دوم نیز دیگر حریف آذربایجانی را 9 بر صفر شکست داد تا مقتدرانه به دیدار فینال راه یابد.


اما در دیگر اوزان در وزن 42 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست از سد مختارلی از آذربایجان گذشت اما در دیدار نیمه نهایی به دیگر کشتی گیر آذربایجانی باخت تا راهی دیدار رده بندی شود.


در وزن 46 کیلوگرم تیم ایران نماینده ای نداشت.


در وزن 50 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از یک دور استراحت در دور دوم مقابل تمیربایف از قزاقستان شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نجاتی در گروه بازنده ها حضور یافت و در این گروه با شکست دیگر کشتی گیر قزاقستانی راهی دیدار رده بندی شد.


در وزن 63 کیلوگرم محمد معصومی برابر حریف آذربایجانی ضربه فنی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. محمد سگوند دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد وی در دور دوم 5 بر 4 مغلوب کشتی گیر دیگری از آذربایجان شد اما با توجه به اینکه این دیدار در مرحله نیمه نهایی برگزار شد، سگوند به دیدار رده بندی رفت.
در وزن 69 کیلوگرم شایان عفیفی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم دوگ روحالی جوزف از اسلواکی را ضربه فنی کرد اما در دور سوم و مرحله نیمه نهایی به کشتی گیر آذربایجانی باخت و راهی دیدار رده بندی شد.
در وزن 76 کیلوگرم نیز محمد چوبچیان در دور اول 6 بر 6 مغلوب حریف آذربایجانی شد اما راهی دیدار رده بندی شد.


یادآور می شود به دلیل نزدیکی این مسابقات به رقابت های انتخابی تیم ملی نوجوانان با تصمیم کادر فنی معصومی، کبیری، نجاتی و مختاری در یک وزن بالاتر به میدان رفتند.

 

این رقابت ها امشب با معرفی نفرات برتر به پایان می رسد.


همچنین وزن کشی رقابت های کشتی فرنگی جوانان نیز عصر امروز (پنج شنبه) برگزار و رقابت های آن نیز فردا (جمعه) انجام می شود.

 

©2011 . All Rights Reserved