اخبار
شماره : 40341
۰:۸ ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
رقابت های کشتی آزاد جایزه بزرگ فرانسه/

اسماعیل پور و محمدیان صاحب مدال نقره شدند
مکتب دار به مدال برنز رسید
انتقام اسماعیل پور از علی یف و مبارزه دیدنی محمدیان با شریف اف

در پایان روز نخست رقابت های کشتی آزاد جایزه بزرگ فرانسه که از صبح امروز(شنبه) در شهر پاریس آغاز شده است، مسعود اسماعیل پور در وزن 65 کیلوگرم و محمد حسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمد مکتب دار در وزن 74 به مدال برنز دست یافت.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسعود اسماعیل پور که با آمادگی پایین و برای نخستین بار در وزن 65 کیلوگرم در این رقابت ها به میدان رفت، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سارکیس گریگوریان از فرانسه را در یک کشتی یک طرفه با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی استفان نمت از مجارستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی مقابل حاجی علی اف از آذربایجان با نتیجه 8 بر 5 به برتری دست یافت و انتقام شکست فینال رقابت های جهانی 2014 را از وی گرفت. اسماعیل پور در دیدار پایانی مقابل ماگمود مسلم اف حریف داغستانی الاصل آذربایجانی با نتیجه 3 بر 6  باخت و به مدال نقره دست یافت. حاجی علی اف از آذربایجان و برنت مت کالف از آمریکا مشترکا در این وزن سوم شدند.

 

محمد حسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم که برای نخستین بار در این وزن به میدان رفت، در دور اول ژائو چنگ از چین را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل میلر از فرانسه را 10 بر صفر مغلوب کرد. دارنده مدال برنز جهان در مرحله نیمه نهایی برابرپاول اولینیک از اوکراین دارنده مدال طلای اروپا با نتیجه 6 بر 2 به برتری دست یافت. محمدیان در دیدار فینال مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک از آذربایجان در یک کشتی زیبا، طوفانی و دیدنی و در حالی که استحقاق پیروزی را داشت با نتیجه 4 بر 6 شکست خورد و صاحب مدال نقره شد. اولینیک از اوکراین و موسی یف از قرقیزستان در این وزن مشترکا سوم شدند.

 

همچنین محمد مکتب دار در وزن 74 کیلوگرم پس از دو پیروزی مقابل حریفان فرانسوی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه صفر بر 3 مغلوب رشید قربان اف از ازبکستان دارنده مدال برنز جهان و دارنده مدال طلای بازی های آسیای شد. وی در دیدار رده بندی با شکست، 3 بر صفر، کریستین برژوژوفسکی لهستانی به مدال برنز رسید. در این وزن رشید قربان اف از ازبکستان و عثمان ایساکوف از روسیه اول و دوم شدند و دیگر مدال برنز به زلیمخان حاجی یف کشتی گیر روسی الاصل فرانسه رسید.


فردا در روز دوم و پایانی این رقابت ها ایمان صادقی در وزن 61 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و علی رضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می روند.


کشتی گیرانی از حدود بیست کشور دنیا در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی این مسابقات حضور دارند، و رقابت ها در سطح بالایی در حال برگزاری است.

 

©2011 . All Rights Reserved